jueves, 10 de junio de 2021

Lockable Gascolator Drain Valves

Safety Information Bulletin Airworthiness
SIB No.: 2021-09
Issued: 11 May 2021
Subject: Lockable Gascolator Drain Valves

Ref. Publications:

Civil Aviation Authority of the United Kingdom (CAA UK) Safety Notice (SN) SN–2021/005 V2 dated

19 April 2021.

Applicability:

All aircraft with lockable gascolator fuel drain valves installed.

Description:

The CAA UK has published the above-referenced advisory document to raise awareness of the risk of engine power loss caused by lockable gascolator fuel drain valves being inadvertently left latched open, events occurring mostly on general aviation aircraft.

The CAA UK SN does not apply to any specific UK design(s) but addresses a generic safety concern and is therefore not a ‘State of Design’ advisory. Consequently, it cannot be directly endorsed.

For that reason, this SIB is published to ensure awareness among owners and operators of affected aircraft registered in EASA Member States. 

At this time, the safety concern described in this SIB is not considered to be an unsafe condition that would warrant Airworthiness Directive (AD) action under Regulation (EU) 748/2012, Part 21.A.3B.

Recommendation(s):

EASA endorses the recommendations as specified in the CAA UK SN referenced above.

Contact(s):

For further information, contact the EASA Safety Information Section, Certification Directorate,

E-mail: ADs@easa.europa.eu.

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Resumen:

Boletín de información de seguridad de Aeronavegabilidad
Asunto: Válvulas de drenaje de gascolator con cerradura

Aplicabilidad:

Todas las aeronaves con válvulas de drenaje de combustible de gascolator con cerradura instaladas.

Descripción:

La CAA del Reino Unido ha publicado el documento de asesoramiento mencionado anteriormente para crear conciencia sobre el riesgo de pérdida de potencia del motor causada por válvulas de drenaje de combustible bloqueables de gascolador que se dejan inadvertidamente bloqueado abierto, eventos que ocurren principalmente en aviones de aviación general.

La CAA UK SN no se aplica a ningún diseño específico del Reino Unido, pero aborda un problema de seguridad genérico. y, por lo tanto, no es un aviso de "Estado de diseño". En consecuencia, no puede respaldarse directamente.

Por esa razón, este SIB se publica para asegurar la conciencia entre los propietarios y operadores de aeronaves afectadas matriculadas en los Estados miembros de la EASA.

En este momento, el problema de seguridad descrito en este SIB no se considera una condición insegura. que justificaría la acción de la Directiva de aeronavegabilidad (AD) en virtud del Reglamento (UE) 748/2012, Parte 21.A.3B.

Recomendación (es):

EASA respalda las recomendaciones como se especifica en el CAA UK SN mencionado anteriormente.

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