NOTAM es el acrónimo de Notice To Airmen, y hace referencia a los boletines emitidos por las diferentes autoridades aeronáuticas para informar a los pilotos de los posibles cambios o restricciones en los aeropuertos, de los procedimientos o de eventos a lo largo de una ruta. Sin embargo, el acrónimo por parte de la FAA a cambiado en la actualidad a "Notice to air mission". Estos avisos son esenciales para mantener la seguridad en la aviación y asegurarse de que los pilotos estén al tanto de cualquier situación relevante.
Aquí tienes algunos detalles adicionales sobre los NOTAMs:
- Motivos para emitir NOTAMs:
- Calles de rodaje cerradas en un aeropuerto.
- Radioayudas inoperativas.
- Cambios en las coordenadas de un punto de navegación RNAV.
- Cambio en la velocidad máxima durante un procedimiento.
- Maniobras militares que implican zonas de vuelo restringidas o segregadas.
- Obras en el área de movimientos.
- Tipos de NOTAMs:
- N: Nuevo.
- E: Evento.
- R: De reemplazo (sustituye a un NOTAM anterior).
- C: De cancelación (cancela un NOTAM anterior).
A Notice to Airmen (NOTAM), also known as Notice to Air Mission according to the FAA definition, is a notice containing information concerning the establishment, condition, or change in any aeronautical facility, service, procedure, or hazard. The timely knowledge of NOTAMs is essential for personnel concerned with flight operations. These notices provide real-time updates to aviators about situations related to weather, infrastructure, ground conditions, or any other factors that may affect flight safety.
Here are some key points about NOTAMs:
- Purpose: NOTAMs convey critical information that is not known far enough in advance to be publicized through other means. They highlight the abnormal status of components within the National Airspace System (NAS), rather than the normal status.
- Coverage: NOTAMs address various aspects, including the establishment, condition, or changes in facilities, services, procedures, or hazards within the NAS.
- Unique Language: NOTAMs use special contractions to make communication more efficient.
- ICAO Compliance: Efforts are underway to align U.S. NOTAMs with International Civil Aviation Organization (ICAO) standards.
- Best Practices: For instance, it’s advisable to check 25 nautical miles on either side of your full route of flight to ensure relevant NAVAID (navigational aid) NOTAMs are displayed.
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